Ord for dagen

lørdag 14. mars 2009

Har malt litt, jeg!



En kollega gikk av med pensjon, og jeg har malt et bilde til han. Han spiller piano i et jazzband på fritiden, og er dansk, så bildet ble slik. Jammen lenge siden jeg har malt - må være over 2 år siden, for jeg har ikke malt noenting i dette huset vi har nå. Jeg skulle malt mye mer, men det krever at jeg sitter alene, og det er ikke lett her i huset, - ikke at jeg klager altså! Det kommer nok den tiden hvor ungene har flyttet ut og man er masse alene, tenker jeg. Kan kjøpe meg stråhatt og begynne å male da....om jeg ikke sitter ved dataen mest da også da...


Inspirasjon til bildet jeg malte, fikk jeg etter å ha søkt på nettet og falt helt for DETTE bildet - jeg kan aldri klare å kopiere det helt, derfor lagde jeg min egen stil på det. Hun bruker nok olje - mens jeg bruker acryl, som tørker VELDIG fort!

Det er verdt å ta en titt åp bildene hennes!

3 kommentarer:

Solveig Irene sa...

Så utrolig fint maleri! Kjempebra!
Og om jeg ikke husker feil så tror jeg at jeg har sett deg på nettby i gruppa Argusøyne..?

Jaja, stå på med håndverket :)

Unknown sa...

Jøss, knallbra. Likte ditt bedre enn "orginalen".

*skryte*

Anonym sa...

Råbra. Liker det virkelig godt. Skulle gjerne ha ryddet plass på veggen jeg!