Ord for dagen

mandag 9. mars 2009

VM "look-alike"-lue - fra Lille Rosin


Mamma og pappa var hos oss i går og mamma fortalte om en sportsjournalist under VM som hadde så tøff lue....men jeg ser jo aldri på sport, så jeg aner jo ikke hva hun snakket om. Så pappa og jeg satt på nrk.no og lette etter tv-snutter og FANT lua. Men jeg klarte ikke å ta Print Screen av filmen, fordi man ikke klarer å fryse et filmbilde. Søren også. Men jeg lovte mamma å prøve å finne et bilde på nett til henne da - slik at hun kunne kopiere lua. I lunsjen i dag ble jeg sittende på nettet, og fant ut at det var fler enn mamma som hadde falt for lua. Og for å gjøre en historie kort, så har Lille Rosin laget en oppskrift. For å få sendt den på mail til mamma, så lagde jeg en pdf av den, og en jpg. Kanskje du klarer å se oppskriften om du klikker på bildet her. Da jeg kom hjem fra jobb i dag, hadde mamma allerede strikket ferdig sin lue - helt utrolig. Jeg holder på med min nå. Jeg bruker Viking Balder- og veldig tynne pinner, så får se hva det blir til. Jeg legger ut bilde når jeg er ferdig.

3 kommentarer:

Lille Rosin - litt om meg sa...

Du så flott den ble. Hvordan får jeg lagt denne inn i bloggen min.
Får ikke åpnet dette vedlegget som jeg nevnte til deg.
Tusen takk skal du ha.
*Kjempeglad*

Sissel sa...

Du kan jo bare link til den store utgaven av den - jeg har sendt deg bildet.

:D

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon