Ord for dagen

onsdag 4. mars 2009

LuksusFellen og sånt


Jeg er så fasinert av de som bruker masse mer penger enn de tjener og så lages det program om dem, og de får tilbake kontrollen. Jeg så på det i kveld - og ble straks fristet til å sette meg ned å betale en bunke regninger, som jeg skulle tatt for flere dager siden - for SÅ tåkete i hodet som de som får en sånn angst av dette at de ikke åpner konvoluttene sine lenger -dit vil jeg ikke. Og det finnes jo ikke verre måneder enn de i førsten av året, jeg har betalt NRK-lisens, bilforsikring, husforsikring, veiskatt, renovasjon etc. etc. for flerfoldige tusen kroner - det er jo ikke moro det!

Jeg ser jo det at vi bruker opp alle inntektene hver eneste måned. MÅ vi det da? - tok for moro skyld å la inn våre utgifter i Aftenpostens budsjettkalkulator, og enda jeg TOK i, så skulle jeg liksom ha igjen over 7000 kr hver mnd. Men jeg HAR jo ikke det da! Det hadde jo vært helt vidunderlig, det! På et år hadde vi da hatt 84.000 kroner å kose oss med. Og etter 10 år; 840.000,- Men HALLO da! Jeg burde jo bare begynne å spare såpass. Jeg burde ikke handle matvarer for mer enn 7000 i mnd - og innbiller meg heller ikke at jeg gjør det, - men det må jeg jo gjøre, i alle fall bruker vi endel penger hver eneste dag - alle sammen her hjemme, utrolig teit. Egentlig skulle man hele tiden sett på hva man kunne unnvære i stedet for det man hadde lyst på.

I morgen den dag, skal jeg lage et strengt budsjett, og så skal jeg fortelle hele familien om våre planer - og så skal vi gjøre det til en slags hobby, spare no' hemningsløst. Men det spørs vel det - om jeg får dem med meg på sånt.

Hva med dere, er dere tøffe budsjetterere?

2 kommentarer:

Petunia sa...

Kanskje noe for deg her
;)

Petunia sa...

Hm. Noe er rart med blogger i kveld. Den godtar ikke direkte lenker til innlegg i kommentarfeltet. Men du finner innlegget "Boligannonse" på bloggen min:)