Ord for dagen

tirsdag 3. mars 2009

Ukebladblablabla


Noen ganger så frister det å kjøpe ukeblader - mer enn godteri. De er flinke, de som lager forsidene som gjør at jeg bare MÅ ha det! Heldigvis har jeg ikke et blad som jeg følger med på - jeg kan like godt kjøpe Familien som Allers. Denne gangen ble det Bolig 1-2-3 og Allers som fristet, og jeg kjøpte begge to! - man får jo sjokk når man kommer til kassa og "maten" koster over 100 kr mer enn det man hadde tenkt ut på forhånd, -men ikke røyker jeg, og ikke drekker jeg (no' særlig i alle fall), så jeg har sikkert råd til det. Men så kommer antiklimakset, for når man omsider får satt seg ned i godstolen, med briller og cappucino, så er det jo nesten bare forsidene som er magiske. Det inni er jo reklame opp og i mente og artikler så korte at man skulle tro forfatterne jobbet bare frem til frokost. Så ender bladet i en bunke, enten ved siden av nattbordet mitt, eller på "utedoen" som vi kaller gjestedoen i yttergangen - og der blir de bladd i til en av ungene får dratt de med seg ut på stua eller andre steder - og DA åker de ut på kontoret og rett i papirinnsamlingsboksen.

Men etter en stund, så er jeg akkurat like fristet - jaggu :D

Ingen kommentarer: