Ord for dagen

søndag 9. august 2009

Jakten på nyresteinen


steiner, originally uploaded by Skogdame.

Også jeg som elsker steiner, og alltid har gjort det da! -nå er jeg ikke så sikker lenger,,,, på onsdag, på jobben, rett før jeg skulle hjem fikk jeg akutt nyresteinanfall, og det var så aldeles vanvittig vondt! akkurat som fødselsveer, rent bortsett fra at det ikke var pauser i mellom! Jeg skyndte meg ut i bilen og kjørte hjem, mens jeg krøkte meg over rattet, Slett ikke sikker på at jeg var en trygg sjåfør da. Vel hjemme prøvde jeg å legge meg - men det ble bare verre og verre og jeg skrek på Bjørn som måtte kjøre meg ned på legevakta. Hos legen hadde jeg så vondt at jeg stod på tå og trippet og kastet opp, - da ba han oss dra rett til sykehuset i Fredrikstad - han ville legge meg inn.

Jeg ble tatt godt i mot der, men de måtte sjekke ut hva det kunne være, før jeg kunne få smertestillende. Etter å ha tatt CT (noe jeg aldri ville tatt frivillig, da jeg lider av ekstrem klaus), men jeg lukket øya hele veien og lot det stå til - og de fant en nyrestein på "hele" 4 mm som var kommet langt ned i urinrøret.

Jeg fikk aller nådigst overnatte på sykehuset og jeg fikk smertestillende som gjorde meg vanvittig kvalm og svimmel -så jeg ville ikke hjem. Jeg elsker å ligge på sykehus, ja å bli tatt litt vare på. og bare få slappet av.

Dagen etter fikk jeg reise hjem og jeg var helt smertefri - og trodde alt var over! :) haha, klokken 3 på natten var det like ille -og det bar ned på legevakta igjen hvor jeg fikk Voltaren rett i rompemuskeln, og det lettet!

Dagen etter gikk det også greit, men jeg turte ikke være alene på jobb med bilen, så jeg kjørte bare ned og hentet pc og alt jeg trengte og fikk unna en annonse for en kunde som hadde deadline den dagen. For et stress!. På kvelden ble vi bedt på kino med Rune og Mona -og jeg bestilte billetter - og 3 timer før filmen skulle begynne var det til igjen - rett ned på legevakta og fikk en sprøyte i låret denne gangen, det holdt gjennom filmen - og så fikk jeg med meg Voltaren stikkpiller denne gangen, så jeg skulle slippe flere turer ned.

Så nå i helgen har jeg kjørt på med stikkpiller når det setter igang - og det gjør det! Tenkte å spørre legen min om sykemelding i morgen, men får se, jeg får jo jobbet litt også - hjemmefra.

Gleder meg til den dagen jeg skal "føde" Stein :)

.....og da lover jeg på ære og samvittighet at jeg skal bli flinkere til å drikke vann!

1 kommentar:

Søssa sa...

For et helvete da, håper du føder før tida! God bedring.