Ord for dagen

søndag 12. april 2009

Mandagstema- STILLHET


September 2007, Belgia. Bildet tok jeg ved minnesmerket over de som falt i Ardennerskogen i jula 1944. Han dere ser på bildet er Babe Heffron, en av de som ennå lever som var med den gangen. De i bakgrunnen har akkurat snakket om en ung soldat som Babe hadde lovet moren hans å passe godt på - men han døde. Babe kjemper med seg selv her, og det var helt stille i skogen utenfor Bastogne.

Er du interessert i hva som skjedde der - så kan du lese mer om det i denne linken

Her er også en tribute to Babe, -fra serien som gikk "Band of Brothers":

13 kommentarer:

Bling - our elf on the shelf sa...

Huff, det er ikke vanskelig å se at han sliter der stakkar. Jeg har sett Band Of Brothers, og det er en sterk tolkning. Flott bilde, rørende beskrevet.

Tovepia sa...

Nydelig innlegg! Har et lignende minne fra Normandie. Når du ser på denne mannen, dette er stillhet!

Berit T sa...

Ja det er mange former for stillheter, også for han som lider i stillhet....

Kosene mine sa...

For en fantastisk tolkning!
Beste jeg har sett hittil, av alle mandager :)
Gir rom for tankene, og jeg føler stillheten inni meg her jeg sitter...

Ha en flott mandag!
Hilsen meg og kosene mine

Anne sa...

Et utrolig stille og sterkt et innlegg...

Noen følelser ble vekt i denne damen, medfølelse, sinne,takknemmelighet, sorg og ikke minst stillhet. Alt på samme tid.

Cathrin sa...

Flott skrevet og et bilde som sier mere enn tusen ord! Bare tenk på hva de unge soldatene opplevde, som de fortsatt tenker på den dag i dag. Huff, skal være glad vi slipper å oppleve krig vi! :O)

Anonym sa...

Dette var sterke saker - en annen form for stillet. Vemodig og samtidig vakkert, på sin måte. Ha en fin dag - Klem fra Randi**

heidi sa...

Sterk historie og sterkt bilde! Ser godt hvordan han kjemper med følelsene sine, skjønner godt hvor vondt dette må være å leve med...

Vanja sa...

Stillhet er ikke alltid bare skjør og vakker. Sterk historie du tolker.
Ha ei fin uke, klem fra Vanja

JULIEK sa...

Sterkt......

Unknown sa...

Sterkt, og det er ikkje vanskeleg å sjå at han kjempar med følelsane sine...
Kjenner mine eigne tårer pressar på her!!
Utruleg flott tolkning!!

Melusine sa...

Må ha vært en sterk opplevelse.
Virkelig godt illustrert mandagstema!

@afjo72 sa...

Kjempefin tolkning av temaet - et vakkert bilde, på sitt vis... Og "stillheten" er til å ta og føle på her!!

Ha en fin uke! :o)