Ord for dagen

onsdag 18. februar 2009

Den stygge lua er ferdig :)


Jeg tok også et bilde av lua, på mannen min, da han kom rett ut fra dusjen - men det fikk jeg ikke lov å legge ut - rart!

hihi

Ser nå at jeg skal være veldig nøye med maskene i mønsteret for ellers blir det fort skjevt. Mulig jeg strikker litt løst. Har vært og handlet garn i svart, vinterhvitt og rødt i dag, til Mariusen. Den var visst slik originalt. Artig å lese om opprinnelsen, for dette bildet er tatt av en som døde i 1950, og mønsteret skal jo ikke ha vært oppfunnet før 1953.



Ble Unn Søiland Dales Mariusgenser (nederst) til med bare den klassiske setesdalskoften (øverst) som inspirasjonskilde? Eller brukte Søiland Dale mønsteret som Bitten Eriksen hadde utviklet? Til venstre er Marius Eriksen Senior i en av hennes Mariusgensere. Han døde i 1950, tre år før Søiland Dales Mariusgenser ble lansert. (Foto: Familien Eriksens private album/Simon Skreddernes)

Ingen kommentarer: