Ord for dagen

mandag 23. februar 2009

En søndag er over...


I dag hadde jeg lovet barnebarnet mitt, Eline å gå en tur på ski -og glemte at vi også skulle til Horten og se på graven til svigerfar, -i dag er det 1 år siden han ble begravet. Så vi reiste selvsagt med ferga med 3 unger i bilen. Etter å ha konstatert at kirkegården i Horten var helt nedsnødd og bare de som hadde gravsteiner på ca 2 meter hadde en sjans til å finne frem -så reiste vi heller på kaffebesøk til søsteren til mannen min. Ja, dere vet når man ser hverandre 1-2 ganger i året, så går praten, og det gjør klokka også. Vi skulle jo med ferga hjem -og sultne som vi var så dro vi innom "Mækkern" for å få i oss noen tomme kalorier.

Jentene hadde IKKE glemt hva jeg hadde lovet -vi skulle på skitur! -klokka var 21.30, og jeg bøyde meg for overmakta og så kledde vi på oss, -Sandra, Eline og jeg og labbet av gårde. Eline hadde på seg ski for første gang i fjor -i hagen, så dette med lysløype hadde hun jo hørt at Sandra og jeg hadde drevet med i vinterferien, så det skulle hun også. nei og nei for liv! :D - jeg formante dem å være stille når hun datt, så ikke folk skulle lure på om vi var aldeles gale som gikk på skitur midt på svarte natta. Etter 187 fall og kryssede ski, kom vi frem til lysløypa, og Eline klarte å stå i løypene helt bort til 3. lampa -da var hun utslitt :) -så da labbet vi hjem igjen, rett i pysj og rett i seng.

Huff ja - det er sikkert ikke bra å dra unger ut på natta sånn - men de koste seg! :)

Ingen kommentarer: