Ord for dagen

tirsdag 31. mars 2009

Vi har holdt i lag i 15 år!



Ja, i natt ebber den 31.mars ut og for nøyaktig 15 år siden ble vi sammen - midt på svarte natta. Møttes først på Lucky Luke i Moss, og gikk så til Parketten...og siden igjen til en leilighet på Åvangen. Vi var samboere den 1. april, altså dagen etter og har vært det siden.

Mye har skjedd på de 15 årene, - vi fikk Sandra etter 3 år, Bjørns første og min tredje datter. Sandra var den som satte på oss ringene da vi forlovet oss, og 8 år etter det, 29. juni 2002 giftet vi oss i Våler Kirke.

Vi har reist masse med bil! De første årene reiste vi støtt og stadig til Malm i Nord-Trøndelag, men etter at vi fikk smaken på utlandet, har vi vært i Frankrike mange ganger i steinhuset "vårt" og i Nederland og Belgia. Vi har også vært på charterturer til syden et par ganger - og 1 tur alene til Budapest - byen for svermende gamle folk som oss :)

Vi kan bli så forbanna på hverandre at vi omtrent flyr i flint - men det varer akkurat i et kvarter, så kommer vi på noe som vi må fortelle den andre, og da nytter det jo lite å være langsint. Vi liker en frisk diskusjon, og da Sandra var liten og det var valgår - trodde hun at vi skulle skilles, enda vi var såre enige, - men uenige med de som debatterte på tv'en. Sandra hadde hørt på skolen at de som kranglet, de ble skilt. Nå vet hun bedre - vi diskuterer, høyt og gjerne!

Vi har bygd verandaer både i Norge og Sverige sammen, under banning og sväring, og som Bjørn har sagt: "Jeg har aldri vurdert skilsmisse, - men mord...."

Vi er like sånn, - vi har alltid en mening om det meste - begge to,- men vi har lært oss hva vi ikke trenger å diskutere, for det er faktisk ting vi aldri kan enes om likevel.

Alt i alt -disse 15 årene har vart leeeenge, samtidig som det har gått altfor fort. Vi har opplevd masse sammen, og vært masse sammen, sikkert mer enn de fleste ektefolk, og det er fordi vi trives i hverandres selskap - og fordi vi godtar hverande som vi er,- man kan uansett ikke begynne å forandre eller "oppdra" et voksent, ferdig menneske.

Vi gir hverandre også masse frihet. Bjørn gjør sine ting med gitar og historieinteressen og jeg gjør mine shallow dameting. Han reiser på guttetur, jeg på jentetur når det passer seg slik.

Julie spurte om jeg ikke noen ganger lengtet etter det å være single. Men da svarte jeg at jeg har alt det som en som er singel har, og litt til :)

Jeg elsker deg, Bjørn! :)


Bjørn har forresten også BLOGG

9 kommentarer:

JULIEK sa...

Så utrolig koselig. Gratulerer med 15 flotte år. Klem : )

ANNEPÅLANDET sa...

Gratulerer, så koselig!
Da vi giftet oss, for 20 år siden, husker jeg presten sa "Ja, jeg har vært gift i åtte år, og det blir bare bedre og bedre!" Snodig gamling, husker jeg at jeg tenkte - han var minst 35 år...

bjorn sa...

Ditto! Jeg er en av de svært få ektemenn som veit hvor heldig jeg er. Vi kunne skrevet bok om hvordan få et ekteskap til å fungere.

Og det ække tull heller.

gubben

X sa...

Gratulerer med å ha holdt ut så lenge. Velkommen etter - vi har vært gift i 37,5 år.

Jeg husker bryllupet deres som en utrolig fin og morsom kveld, og det er vel første gang vi har blitt kastet ut fra et sted fordi festen var slutt. Bare det å gå hjem om natten var morsomt.
Det var en fin kveld, og vi kommer heller ikke til å glemme hvor gjestfrie dere var som innlosjerte en hel haug med folk.

Anonym sa...

Gratulerer med 15 år. Så koselig du skriver om mannen og forholdet. :)

Anonym sa...

så veldig fint du skriver, det var koselig å lese :)
Mona F

bjorn sa...

Nærmer seg 20 år. Jubel-jubileum.

gubben

bjorn sa...

Passert 20. Just sayin'...

bjorn sa...

22 år! - og vi glemte jubileet, begge to. Jeg får bruke forsikringsselskapet Gjenstridiges motto: Tiden går, ektekapet består. Til vi begge går ut av tiden.

gubben