Ord for dagen

mandag 23. november 2009

Svenskehandel


page, originally uploaded by Skogdame.

Gubben og jeg har vært på svenskehandel i kveld. Kjørte plutten i svømmehallen med et par venninner, så går alt så meget bedre :)

Først var vi på "Veteran" og spiste pølse i mos med ALT de har av krydder på - rå løk og rekesalat. Det er lurt å ha noe i magen når man skal gjøre storhandel og egentlig ikke har så stor fryser.

Her er i alle fall dagens fangst; sylte til jul, som skal spises med lefse, sennep, salt og pepper på julaftens morgen,med iskald melk til.Salatkylling som jeg deler opp i poser på litt over 400 gram hver, bare å slenge i panna og lage Sweet & Sour eller i en gryte - eller Taco. veldig kjekt!

Så kjøpte jeg noen nuggets. Kjekt å ha i frysern om et barn ikke liker det man serverer ellers.

SÅ har jeg kjøpt 2 rå julskinkor, den store heiv jeg i frysern, den lille skal jeg testkoke til helgen. Damen i kjøttdisken fortalte meg hvordan jeg skulle gjøre det Kok den i ovnen med folie rundt. Så tar du den ut, blandet en eggeplomme med svensk sennep - og smører inn skinken med, og så brødrasp over og inn i ovnen i 10 minutters tid etterpå.

Det skal bli spennende! Rapport kommer!

Ingen kommentarer: