Ord for dagen

søndag 10. mai 2009

Ferien nærmer seg -og jeg har satt opp budsjett


Eline og Sandra i en tysk bunker ved Point-du-Hoc


En koselig kveldsstund med ost, vin og fargeblyanter utenfor huset "vårt" i St.Cyr



Eline før vi skal inn i klosterbyen Mont Saint Michelle, som ligger ute i havet - helt utrolig plass!


Jeg bruker det, å ville vite hva saligheta koster oss. Denne gangen er vi 2 voksne og 2 barn - og så skal mine foreldre også være med -de kjører egen bil.

Vi reiser fra hytta deres på Tanum i Sverige en grytidlig lørdag morgen, og skal overnatte i Tyskland eller Nederland - spørs helt hvor langt vi gidder å kjøre. Derfra går turen nedover til Belgia - mulig Luxembourg for å se graven til Patton, - så overnatte et sted til, og på mandag formiddag skal vi være klare til huset "vårt" i den lille plassen St.Cyr i Normandie. Jentene skal mate fiskene med loff mellom tærne og vi voksne skal drikke rødvin og spise Camembert :)

I uken skal vi besøke Claude Monets hage, rett nord for Paris og så må vi en tur til Mont Saint Michelle - helt spektakulært!

Lørdag 6.juni skal vi overvære 65-års jubileet for D-dagen, - Amerikanske styrkers inavasjon av strendene i Normandie - natt til 6.juni 1944. Mandag 1 uke etter skal vi hjem igjen - 2-3 dager hjemover også.

Jeg gleder meg!

Budsjettet, som er veldig romslig, og basert på erfaringstall:

Diesel: 5.000
Overnatting på hotell 4 netter: 2.400
Leie av huset: 3.000
Mat: 10.000
Utflukter, museer og shopping (cognac): 5.000

25.400,-

(bildene er fra den gang vi var der i 2006)

3 kommentarer:

Anonym sa...

du holder jammen styr på det meste!! :) Flink er du! Det huset ser såååå koselig ut- rene idyllen

Sissel sa...

Ja -det skal jeg si deg;) det huset er helt herlig. Masse hortensiar utenfor overalt - sol og regn, frosk og jordbær, kuer og ost :)

bjorn sa...

*Savner*